sunnuntai 13. lokakuuta 2013

Paapiin Bambeja


Pitkään mä oon miettinyt, että kaikki muut saa aikaseks jotain, kaikki muut kerkee ompeleen, kaikilla muilla on ihania kankaita, kaikkien muiden blogien päivittyy tasaseen tahtiin.. Nyt mä olen huomannut, että taas pitäis päivittää tämäkin mekko, nuo parit verhot on päivittämättä, yhdet paitakankaat taas on leikattuna, järjestelin kankaita ja huomasin että ompas mulla paljon ihania kankaita, kun päättää vaan raaskia niitä käyttää. Ei mulla ihan nii huonosti ompeluasiat olekkaan :)

Tämä ihana PaaPiin Bambi on ollut mulla jo jonkin aikaa, oli ommeltunakin mekkona tyttärelle, mutta ei koskaan päällä, koska se näytti ihan yöpaidalta, enkä halunnut "tuhlata" näi ihanaa kangasta yöpaitailuun (vaikka on kauniit yövaatteetkin aivan ihania, kiva vkoloppusinkin pyöriä koko perhe yökkäreis vähän pidempään :) ). Niinpä saksin yläosan pois, joka oli sellanen vaaleenpunanen ja ompelin uuden yläosan mustavalkoraidasta, joka on paljon reippaamman näkönen. Ison mustan rusetin taidan vielä tehdä helmaan, ehkä.. Yläosassa on vähän yhdistelmä eri kaavoja, mallia on otettu muutamasta paidasta ehkä.. En mä enää muista..
Tämä kangas on niin hankala, kun on niin kaunis, mutta kun bambit on silmät kiinni, ne näyttää nukkuvilta mikä taas tekee kankaasta ihan unisen. Mietin jo, että pitäiskö kangastussilla herättää parit bambit. Tai ehkä ne vaa nautiskelee elämästä.. Mennään sillä :)



Tälläinen sovituskuva vielä hattarakekkereistä, kun on nii mainio kuva :)



Huomaako jotenkin että olen ihan ihastunut mustavalkoraitaisuuteen.. palloisuuskin kyllä kelpaa.. :)


Tämä mekko oli muuten sellainen, bambi siis, että ei kannata tehdä, jos on sellanen päivä, että mikään ei onnistu. Mulla tavarat tippuili lattioille, mukin kaatuivat ja ihme sähellystä.. Yleensä mielestäni aika tarkkaan ompelen, niin ikinä en oo nii paljoo purkanut, kun tässä mekossa. Hihansuita ommellessa siellä oli jatkuvasti ylimääräistä mukana ja helmassakin meni kaksikerroin. Hihojen rypytyksissä ja siinä niitä paikalleen ommellessa tietty se meni plörinäks.. Ois kannattanut vaan vetää henkee ja pötköttää vaikka hetki, mutta ei, kun olin päättänyt ommella niin ompelin. Joskos jatkossa tälläsenä päivänä jättäis väliin..

3 kommenttia:

  1. Siiis iik! Miten tuo hattarakekkerin helma on tehty? Näyttää niin veikeeltä (:

    VastaaPoista
  2. Saas nähdä ilmestyykö tähän kaks mun vastausta, kun kerran jo vastasin, muttei nyt näy..
    Hattarakekkerimekko on aikalailla ob:stä (4-12) Rabbit jump, tää on puuvillasta, niin pysynee siksi niin ihanan hattaraisena :)
    (Ostohetkellä trikooversio oli loppu, mutta onneksi sitä nykysin löytyy kangaspinosta <3 )

    VastaaPoista
  3. Voi ei kuinka söpö tuo hattarakekkerin sovituskuva! Aivan loistava ilme typyllä. :) Hattarakekkerimekko on ihanuus ja suloinen on tuo bambimekkokin.

    VastaaPoista