sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Body

Toiselle tekemisen vaikeudesta. 


Kaverin vauvalle piti tehdä body. Tää on ollut jotenkin kaikkein vaikein homma mitä oon tehnyt, vaikka onkin niin yksinkertainen..
Ensin kangasta oli liian vähän, joten tilasin sitä lisää. Sitten kun rohkastuin leikkaamaan kankaan, tietty hihat toisesta ja toiset toisesta, niin eri sävysiähän ne erät oli. No sitten leikkasin kaikki uudesta kankaasta.
Raitoja ei ole tullut kohdisteltua vielä juurikaan, joten oli tosi iso kynnys alkaa leikkaan kankaita ja vielä toiselle.. Omalla tytöllä vinot raidat ei nii haittaisi, mutta ei kehtaa toiselle..
Onneksi raidat meni hianosti sitten kuitenkin.




Sitten nuo "kyynärpaikat", jännitti sitten niin hirmusesti, että tulevatko varmasti oikealle kohdalle. Pikkutinttua avuksi käyttäen (siis tuota vaavia) sain ne onneksi hyvään kohtaan ja siististi tehtyä.
Niin ja sitä ompelemista, en oo koskaa ommellu nii hitaasti ja varovaisesti kun tätä. Nii jännittävää.

Sittenpä päätin tehdä raglansaumaan nepparit, ja kun en päättänyt sitä heti, niin vähän purkailin välissä, yhtä nepparisaumaa tein meinaan sitten kauan.. huoh.
Kanttausten kanssa onnisti taas, niinkun onneksi useimmiten onnistaa (kopkop)..

Ja sitten se nepparien kiinnitys. Voi ei. Harjoittelin palalla jos toisellakin, kävin välissä ostaan prymin pihdit, kokeilin niilläkin ja mä en vaan osaa. Onneks meni kaikki pieleenmenneet harjotuspaloihin..
Sitten mä vaan päätin että yhet nepparit ei mua nujerra ja bäng! siinäs ovat ja kiinni ovat testauksissa pysyneet.

Body muuten on kisuliini Obstä, nyt ei ole (taaskaan) numeroa lähettyvillä..

En uskois että yhtä bodyä kukaan voi edes tehdä näin kauaa...

On aivan ihana tehdä toiselle ja ihanaa, että joku haluaa jotain, minkä mä teen. Aivan mahtavaa. Mutta jotenkin mä olen vaan kauheen epävarma, kun en halua yhtään suttua antaa kenellekkään. Harjoitus varmasti tekee mestarin ja silleen, joten pitänee ruveta enempi ompeleen muille.
Ja nyt mä pahoin pelkään, että tää on jo liian pieni..

Että muuten aika täydellinen body, paitti ku oli muka nii hankala..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti